Sunday, December 5, 2010

Koleksi Cerita Lawak 3

1)Satu hari Pak Pandir dipanggil ke sekolah kerana anaknye telah didapati meniru di dalam peperiksaan..

CIKGU: ANAK PAKCIK TELAH DIDAPATI MENIRU SEORG MURID YG BERNAMA FAIZAL SEWAKTU MENJAWAB KERTAS PEPERIKSAAN TADI...

PAK PANDIR: APA BUKTINYA CIKGU KATA ANAK SAYA MENIRU?

CIKGU: OK, UTK SOALAN 15, FAIZAL TELAH MENJAWAB "SAYA X TAHU"

PAK PANDIR: OH! TAPI ITU BLM CUKUP BUKTI MENGATAKAN ANAK SAYA MENIRU, CIKGU....

CIKGU: BETUL TU PAKCIK, TAPI ANAK PAKCIK TELAH MENJAWAB " KALAU FAIZAL TAK TAHU, SAYA LAGI LAH TAK TAHU"...


2)Alkisah seorg anak pompuan yang baru masuk tadika bertanya
kepada mummynya..
'Mummy, mummy? sex tu apa Mi?'.. Terkedulah si ibu..
Terasalah akan kemodenan zaman skrg yg berjaya membuatkan manusia berfikiran lebih terbuka.
Sesuai dgn konsep pendidikan seks yg sedang hangat diperkatakan,
mulalah si ibu mencari jawapan yg sesuai utk anaknya dengan harapan
anaknya takkan tertinggal dlm arus pendidikan sejagat.
Maka si ibu pun mula memberikan jawapan mengenai apa itu sex
dengan perumpamaan antara kumbang dan bunga, diikuti dengan pembentukkan bayi dalam kandungan? dan diselitkan juga dengan kisah percintaan antara mummy dan daddynya dr zaman universiti lagi sehinggalah dgn kehadiran si comel iaitu anak gadisnya yg bertanya itu..
Tiba-tiba si anak menangis teresak2.. Si ibu kehairanan dan bertanya.
Si anak menjawab dlm tangisan.. Jawapan mummy tu panjang, ruangan
jawabannya pendek saja ni...seraya meyerahkan buku latihan yang tertulis kat depannya (cover)..

NAME:...........
SEX:............
Class:..........
Subject:.....


3)seorang lelaki yang kudung kakinya,tangannya bercangkuk dan bermata satu hadir dalam temuduga untuk menjadi lanun.

Penemuduga: "Bagaimana kaki kamu boleh kudung?"

Lelaki: "Cedera ketika perang dunia kedua."

Penemuduga: "Kenapa tangan kamu bercangkuk?"

Lelaki: "Terpotong dengan pisau besar!"

Penemuduga: "Mata kamu pula?"

Lelaki: "Suatu hari ketika hujan saya mendongak kelangit, lalu ada seekor burung menjatuhkan tahinya ke mata saya."

Penemuduga: "Adakah kerana itu mata kamu rosak dan hanya tinggal sebelah?"

Lelaki: "Bukan itu sebabnya, mata saya terkeluar selepas menggunakan cangkuk untuk menyapu najis burung itu.


4)Suatu hari...seorang suami baru pulang dari meeting (sbnr nyr
dating)...
dan melihat isterinya menangis teresak2...

Suami : Nape ni yang?
Isteri : Sudahla bang..lepaskan saje sy ni!!
Suami : Eh..nape awak ckp camtu lak??
Isteri : Saya tahu..awak ade jumpe pompuan len kan?
Suami : Eh...apa awak ckp ni??
Isteri : Sudahla bang..sume nye da tebukti...ade pompuan yg jwb
tepon mase sy call awak...dah byk kali..
Suami : Eerr..aaa...ba..baik la..abg mengaku..abg ade pompuan len..
tp..ape yg pompuan tu ckp kt awak?
Isteri : Huh..nyampah...mentang2 sy x tau omputeh...
tp sy ade hafal ape yg dier ckp..
Suami : Dier ckp ape?
Isteri : Dier ckp.."The number u have call..cannot be reached
at this momment..please try again"..asal sy tepon je..
dier ckp camtu...da x reti ckp melayu


5)When RM1 meets RM50..

Duit seringgit telah bertemu dengan lima puluh ringgit dan bertanya:
"Oit,lama tak nampak, mana ko pergi?"
Lima puluh ringgit menjawab "Aku pergi merata tempat. Pergi stadium tgk bola,
Naik STAR Cruise, gi KK naik AirAsia, lepak One Utama, konsert AF,
Malaysian Idol.. tempat2 cam tuh lah. Eh, ko camner lak?"
Duit seringit menjawab perlahan seraya menunduk, "Hmm..biasa lah..
Balik-balik tempat sama.. surau, masjid, surau.."

Moral: Dermalah banyok skit.. tapi biar ikhlas..heheh

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...