Tuesday, January 11, 2011

Koleksi Cerita Lawak 8

Cerita 1
Di sebuah hutan, tinggal seorang tarzan dan monyet. Satu hari, mereka adakan mesyuarat. Selepas 10minit berbincang, sorang monyet bertanya kepada tarzan.

Monyet : Tarzan, I pelikla tengok U. U asyik pakai seluar dalam je. Apa yg sbenarnya U sembunyikn tu??

Tarzan : Err...nothing, I sja2 je pakai.

Monyet : Abis tu, npe U tak tanggalkan macam kami?

Jadi, tarzan pun lari. Seekor meonyet bercadang untuk menyiasat perkara ini. Meraka nak mengintip tarzan ketika tarzan sedang mandi. Pada satu hari, seekor monyet ternampak tarzan mandi. So, monyet tu pun memberitahu hal ini kepada semua monyet2 di hutan tu.

Monyet : Wahai monyet2 skalian..patutla tarzan pakai sluar dalam je. Rupa2nya dia ada simpan BUAH kt bawah perut dia. Dia tak nak kita curi buah dia la tu.


Cerita 2
Di sebuah klinik mata...
Doktor : Selamat pagi, boleh saya bantu?

Pesakit : Ya, saya ada masalah. Setiap kali saya minum kopi, mata saya seperti tercucuk sesuatu.

Doktor : Ok, biar saya periksa mata anda.

Setelah doktor periksa mata pesakit, doktor dapati tiada apa2 masalah dengan mata penyakit itu.

Keesokan harinya, pesakit itu datang lagi dan mengadu perkara yang sama berkaitan matanya. Perkara ini berlaku selama tiga hari berturut2.

Akhirnya doktor tersebut menyuruh pesakit itu masuk ke dewan pembedahan dan menyuruhnya baring.

Pesakit : Dah dapat tau ke apa masalahnya dengan mata saya ni?

Doktor : Sekejap ye, saya sedang bancuh kopi.

Selesai membancuh, doktor menyuruh pesakit itu minum. Pesakit ambil kopi tersebut dan terus minum. Kemudian pesakit itu menjerit kesakitan sambil memegang matanya.

Doktor : Ok2, saya dh tau knapa mata kamu sakit semasa minum kopi.

Pesakit : Betul ke doktor??(dengan gembiranya). Apa ubatnya??

Doktor : Ya, betul!!! Tak perlu ubat. ANDA HANYA PERLU KELUARKAN SUDU DARI CAWAN KOPI SEBELUM MEMINUMNYA!!!!!


Cerita 3
Satu hari, Pak Pandir berasa sakit kepala lalu dia berjumpa dengan doktor.

Doktor : Pak Pandir, sebenarnya saya berasa bersalah nk cakap ni.

Pak Pandir : Never mind doctor. Cakap je.

Doktor : Pak Pandir menghidapi penyakit barah otak.

Pak Pandir : Yahooooo!!!!! (sambil melompat2)

Doktor : Err...Pak Pandir paham ke tentang penyakit barah otak ni?

Pak Pandir : Paham doktor. Tapi yg paling penting penyakit ni dapat membukitkan yg saya ni ada otak.

Doktor : Laaaa, knapa plak??

Pak Pandir : Sebab Mak Andih slalu cakap yg saya ni tak dak otak.

Doktor : ?????????

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...